Wednesday, October 2, 2013

Cara-cara nak ke USS

Saya sebagai admin https://www.facebook.com/pakejmurahkeUSS akan memberi tips kepada anda untuk ke Universal Studios Of Singapore (USS).

Untuk dapatkan harga pakej paling murah ke USS, anda call 019-4491170 atau PM di fb nya https://www.facebook.com/pakejmurahkeUSS:

-RM167/pax tiket sahaja untuk dewasa
-RM135/pax tiket sahaja untuk kanak-kanak
-RM185/pax untuk dewasa (harga termasuk kenderaan pergi dan balik serta tiket masuk ke USS)
-RM150/pax untuk kanak-kanak (harga termasuk kenderaan pergi dan balik serta tiket masuk ke USS)


Tips-tipsnya adalah:

[1] Jangan beli tiket di kaunter tiket di USS.

Sebab apa?

Sebab, jika anda membeli tiket USS di kaunter pembayaran di Singapore secara direct, harga tiketnya adalah 74SGD/pax (currency RM2.50) = RM185/pax. Tidak termasuk lagi kenderaan pergi dan balik.

Jika anda membeli dengan admin Pakej dari Johor Bahru ke Universal Studios Singapore. Anda boleh dapat tiket dengan harga hanya RM167/pax. Dan jika anda mengambil secara pakej kenderaan pergi dan balik (JB-USS-JB) serta tiket dengan admin hargaya hanya RM185/pax. 


[2] Tahukan anda jika anda tukar duit RM(ringgit malaysia) kepada SGD(sing dollar singapore) di USS..RM3.40 = 1SGD.

Jadi, anda dinasihatkan supaya tukar duit siap-siap di Johor atau ditempat anda. Dimana ia hanya 1SGD = RM2.50. Paling tinggi yang pernah saya jumpa adalah RM2.60.

[3] Beli makanan banyak-banyak di Johor, dan bawa ke USS. Jangan risau, anda dibenarkan berbuat demikian. Barang yang dilarang adalah chewing gum dan rokok (tak boleh lebih dari 7batang tapi tak bawa lagi bagus :)).

Untuk maklumat lanjut dan tempahan sila:

Call hilmi 019-4491170
PM di FB  https://www.facebook.com/pakejmurahkeUSS

1 comment:

  1. Hi..entry yang sangat menarik dan berguna...kalau ada yg buat first tour blh ke blog saya...pelbagai kisah dan perjlan ke USS :)

    secubitrasadna.blogspot.com

    ReplyDelete